Employer branding


Działania, które budują atrakcyjny wizerunek firmy są skuteczne, jeśli prowadzi się je dwutorowo. Aktywności realizowane wśród pracowników sprawią, że będą oni mieli lepszą atmosferę w pracy i większe szanse na rozwój zawodowy. Z kolei kompleksowe działania zewnętrzne spowodują, że pracodawca będzie postrzegany jako atrakcyjny. Inwestycja w tego rodzaju przedsięwzięcia są opłacalne na przynajmniej kilku płaszczyznach.

Dbanie o zadowolenie pracowników

Wbrew pozorom, pracodawca może zrobić bardzo wiele, aby wszyscy mogli pracować w miłej atmosferze. Sprzyja to wydajności i oznacza konkretny, mierzalny zysk. Ci, którzy dobrze czują się w miejscu pracy rzadziej korzystają ze zwolnień chorobowych. Jeżeli miłą atmosferę połączy się dodatkowo z programami umożliwiającymi rozwój – takimi jak szkolenia, warsztaty czy działania w ramach wolontariatu pracowniczego, jest większa szansa, że pracownik będzie czuł się ważny i doceniany. Pod tym względem ważne są także spotkania okolicznościowe jak wigilie czy pikniki rodzinne. Pozwalają one na integrację zespołu i rozluźnienie atmosfery.

Atrakcyjny wizerunek firmy na zewnątrz

Każdy chce pracować w firmie, która sprawia wrażenie przyjaznej i otwartej. Wiedzą o tym małe i duże przedsiębiorstwa, które chętnie korzystają z usług profesjonalistów zajmujących się tą dziedziną promocji. Całość takich działań ma fachową nazwę: employer branding. Poznań pod tym względem posiada rozbudowany rynek firm, które specjalizują się w takich aktywnościach. Mogą być one różnorodne. Najczęściej są to targi pracy, podczas których odwiedzający mogą zapoznać się z ofertą wolnych stanowisk czy charakterem pracy. Przedsiębiorcy na tę okoliczność często wręczają gadżety firmowe czy organizują atrakcje takie jak stanowiska z wirtualną rzeczywistością czy możliwość wzięcia udziału w konkursach. Jeżeli chodzi o organizowane eventy Poznań ma różnorodne wydarzenia, w trakcie których są okazje do wypromowania działań firmy. Aby tego rodzaju działania były skoordynowane i spójne, opłaca się skorzystać z usług, jakie wykonuje agencja reklamowa. Poznań daje szereg możliwości, jeśli chodzi o ich wybór. Zajmą się oni zaprojektowaniem nietuzinkowych ulotek czy gadżetów, które zachęcą uczestników wydarzenia do odwiedzenia stoiska.

Jest bardzo dużo prawdy w powiedzeniu, że „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Właściciele firm mogą w tym zakresie zrobić bardzo wiele, aby „widzenie” było jak najlepsze. Choć najlepszą wizytówką są zadowoleni pracownicy, wiele szans kryje się także w wydarzeniach organizowanych dla kandydatów zewnętrznych.